Är det bara jag som älskar midsommar?



En av min familjs traditioner är att åka ut till en ö utanför Hässelby som heter Lambarö över midsommarhelgen. Det är min mammas kompisars landställe som vi firar våran midsommar på. Vi kommer alltid ut tidigt på fredagsförmiddagen för att hinna äta den traditionella midsommarlunchen och gå ner till bryggan på barndans, och såklart äta dom hembakade jordgubbstårtorna. Sen är det vila, chilla och spela kort brukar det betså av haha. Sen drar kvällen igång. Först äter vi middag med hela gänget och sedan går nästan alla ner till bryggan igen och så är det vuxendansen! Så dansar man hela natten lång! Eller inte, men länge nog för att få ont i fötterna..! Midsommardagen spenderas sedan hos några grannar med 5 kamp med runt 20/30 pers totalt (fast det har nog blivit flera grenar under åren när jag tänker efter). Sedan är det en god middag alla har hjälpts till med och umgås hela kvällen. Sen bär det av hem på söndagen. Det är alltid lika roligt och när det är över längtar man alltid lite tills nästa år så det gäller att njuta av helgen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0